Followers

Sunday, October 21, 2012

Khemah

Hari aku baru balik berkhemah kt kem ramd bentong pahang.. Pengalaman yg ssh nak dapt tido di dlm hutan yg xde ekon,kipas,elektrik... Last skali berkem time kt maktab. Yg bestnye kem kalinye jadi guru pengiring. So up to u la nk wat ke x aktiviti yg dorg wat. Sbbnya sume aktiviti dorg yg handle...
Pengalaman kelakar skali time mlm burung pungguk. Aktiviti tu aku x dpt nk join sbb rasa cam xsedap hati. Tp dorg yg g, menceritakan pengalaman yg kelakar..haha.. Aktiviti tu murid diletakkan dan ditgglkan jauh antara 1 sama lain. Yg menjadi kelakarnya bile geng aku kutip budak2 tu utk balik ke kem dorg leh duduk dlm kumpulan sambil berzikir 'lahilahaillallah'...bkn pe geng aku ckp dah mcm wat tahlil kt tgh hutan...adeh....pengalaman yg menyedihkan bile tgk murid2 skrg kurang lasak dan krg nilai berdikari dlm diri dorg. Bkn pe aku suh panjat kontena lama time mlm cari harta karun bleh lak budak laki tu x pandai memanjat..adui..pengalaman menyeramkan. Bila slh ssorg murid tersampuk @ diganggu..pengalaman yg xboleh dilupakan plk...hehehe hnya aku sorg yg tau..




0 orang dah ngomen: